Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] 1.8 TSI 160 KM CDAA - koszmar się rozpoczął.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] 1.8 TSI 160 KM CDAA - koszmar się rozpoczął.

    dominik9420, ale pod radio samo s-6C czy L-60c? Z tego co czytałem te drugie raczej bardziej pod wzmaka niż radio - chociaż z parametrów w mocy nie ma dużej różnicy z tego co pamiętam.

  • #2
    [O2] 1.8 TSI 160 KM CDAA - koszmar się rozpoczął.

    Cześć, chciałem podzielić się swoim problemem z jakim od pewnego czasu się borykam. Dotyczy silnika jak w temacie. Dotychczas uważałem go za kwintesencję dynamiki, kultury pracy i w ogóle przyjemności z jeżdżenia. Do czasu. Opisywany na forum problem z napinaczem łańcucha rozrządu był u mnie rozwiązany w ramach darmowej akcji serwisowej. Jakiś czas po zakończeniu gwarancji (coś koło 130 tys. km przebiegu) pompa płynu chłodniczego zaczęła cieknąć tak, że zanim umówiłem się na jej wymianę dolewałem płyn co dwa-trzy dni. Popłynąłem na wymianę pompy. Jakiś czas potem (w granicach 140 tys. km przebiegu) auto zaczęło dostawać totalnych drgawek tuż po uruchomieniu silnika i regularnie w okolicach 2 tys. obrotów. Taka nierówna szaprana praca. Okazało się że umarł kolektor - klapy sterujące przepływem po prostu spadły, mechanizm ich podnoszenia kompletnie się rozleciał. Popłynąłem na kolektor. Jakiś miesiąc po wymianie kolektora przy ruszaniu ze świateł nagle zapaliły się żółte kontroli EPC i kontroli silnika, a samochód dziwnie stracił moc. Podłączenie pod kompa wykazało nierównomierności spalania na 2 i 4 cylindrze. Zamieniono miejscami cewki żeby określić czy to ich wina, po dwóch dniach i takim samym objawie odczyt wykazał nierównomierności na tych samych cylindarch. ASO sugeruje, że przy wymianie kolektora (robiłem poza ASO, ale u gościa specjalizującego się w grupie VW) nie wymieniono uszczelek - podobno jednorazowych - na wtryskach. W czwartek jestem umówiony na demontaż i ich sprawdzenie, jednak problem z pracą silnika narasta z każdym kilometrem - wczoraj auto dwa razy po prostu stanęło. Silnik niby pracuje, ale zero mocy. Po ponownym uruchomieniu da się chwilę jechać, ale szarpie nim niemiłosiernie.

    Pytanie - czy ktoś się spotkał z podobnymi objawami. Jakieś rady?

    Po trzech zajeżdżonych Skodach zaczynam dostawać krańcowej qrvii w kontekście poważania tej marki. Silnik podobno wzorcowy i rewolucyjny okazuje się być jakimś totalnym złomem, napawającym nie strachem przed każdym wyjazdem poza miasto...
    andrzejwojnar.pl
    alchemiaswiatla.blogspot.com

    Komentarz


    • #3
      Obstawiam że przeskoczył ci łańcuch.
      A problem jest taki ze przy niskich obrotach ciśnienie oleju jest małe, i napinacz nie zawsze ma optymalne parametry pracy.
      Myślę że szarpanie spowodowane awarią kolektora i jazda w tym stanie dobiła silnik.
      Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

      Komentarz


      • #4
        Ale wina spoczywa w nie właściwie przeprowadzonych naprawach. Co ile km był wymieniany olej oraz jakiej marki był.
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Salt
          Silnik podobno wzorcowy i rewolucyjny okazuje się być jakimś totalnym złomem, napawającym nie strachem przed każdym wyjazdem poza miasto...
          Wzorowy to on nie jest, wlasnie z uwagi na rozrzad, a do tego piszesz o rzeczach ktore padly, ktorych nikt nie zglasza, z uwagi na duzo nizsze przebiegi
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Sebastian_M26
            Ale wina spoczywa w nie właściwie przeprowadzonych naprawach. Co ile km był wymieniany olej oraz jakiej marki był.
            Zgodnie z okresami przeglądu, wszystkie przeglądy w ASO. Mobil1 albo Castrol.
            andrzejwojnar.pl
            alchemiaswiatla.blogspot.com

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Salt
              Mobil1 albo Castrol.
              Sorry, ale to są oleje dobre do jednostek bez turbawek ... frytki mozna na nich conajwyzej smażyć :roll:
              Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
              Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
              ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

              TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez misiek^wro
                Sorry, ale to są oleje dobre do jednostek bez turbawek ... frytki mozna na nich conajwyzej smażyć :roll:
                Ta pewnie, a jakie są do turbawek??? Motul na którym silnik chodzi jak traktor ?? turbina wyje na zimnym itp.
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz


                • #9
                  misiek^wro, no bez jaj, olej to olej, ważne żeby zmieniać regularnie
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz


                  • #10
                    proponuję koledze wątek o olejach do benzyniaka........
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                    Komentarz


                    • #11
                      AdamB, Motul to dobry był do diesla. Moja stara 1.9 TDI trzaska juz chyba 300 albo i wiecej znajac Darka.

                      Zamieszczone przez krzynol
                      misiek^wro, no bez jaj, olej to olej, ważne żeby zmieniać regularnie
                      Krzynol, olej to moze i olej, ale kazdy ma swoje paramtery. Ja obecnie spuszczam ( pewie przez Piramide ) sie nad Amsoilem i nikt mi nie powie, ze Mobil czy Castrol to oleje porównywalnej jakości.

                      Dla zabawy zalałem Roomstera 1.2 TSI ojca takim olejem ... o różnice w pracy nie pytajcie. To pierwsza wymiana oleju, a ojciec z zachwytu już peany pisze - o ile to mozliwe to silnik pracuje ciszej niz wczesniej na oleju fabrycznym, a takze ojciec sie chwali ze nieznacznie, ale spadlo spalanie.

                      Mnie te chłyty to w sumie wala, ale ja np wiem - ze u mnie furmanka ma dostawac istotnie mocny wp... w miescie i na trasie i nie ma miejsca na olej, który nie da mi luzu w portkach

                      Polecam sprawdzić parametry Castrola / Mobila / Amsoila
                      Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                      Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                      ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                      TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez misiek^wro
                        Polecam sprawdzić parametry Castrola / Mobila / Amsoila
                        Proszę Cię, że Castrol to gówno to wiadomo nie od dziś ale Mobil?

                        Zamieszczone przez Psycho Dad
                        A problem jest taki ze przy niskich obrotach ciśnienie oleju jest małe, i napinacz nie zawsze ma optymalne parametry pracy.
                        Czyli wystarczy zmiana napinacza powiedzmy co 40-50kkm i jest git?
                        Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez andrzej111
                          Proszę Cię, że Castrol to gówno to wiadomo nie od dziś ale Mobil?
                          No proszę Cię, pokażcie mi parametry pomiędzy nimi? Ja ze swojej strony wstawiłem porównanie w olejach do TDI Edga 5w40 i Milersa XFE-PD 5w40.
                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Salt
                            Zamieszczone przez Sebastian_M26
                            Ale wina spoczywa w nie właściwie przeprowadzonych naprawach. Co ile km był wymieniany olej oraz jakiej marki był.
                            Zgodnie z okresami przeglądu, wszystkie przeglądy w ASO. Mobil1 albo Castrol.
                            A tak bardziej precyzyjnie co ile km? Bo w tym będzie przyczyna ostatniej usterki.
                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                            Komentarz


                            • #15
                              AdamB, polecam lekture. I mase innych dostepnych na necie.

                              Mobil 1 vs AMSOIL
                              Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                              Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                              ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                              TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                              Komentarz


                              • #16
                                Moim zdaniem jeśli silnik przy ZALEDWIE 140 kkm zaczyna dostawać drgawek i się generalnie psuć, to niezależnie od oleju coś jest bardzo mocno nie tak.

                                Ja w moim aucie (peugeot, benzyna) przy 150 kkm nie miałem praktycznie żadnych problemów - auto bez turbiny, oleje te co lali w serwisie czyli poziom mobil1/castrol.

                                EDIT:
                                misiek^wro, no bez jaj, olej to olej, ważne żeby zmieniać regularnie
                                Dokładnie tak.

                                Komentarz


                                • #17
                                  test olejów

                                  Strony nie znaleziono - Wlej Olej

                                  dodam, że jakość oleju ma bardzo duże znaczenie, ale ważniejsza jest częstotliwość wymiany i minimum między wymianami to 15000 km a najlepiej to robić co 10000 km.

                                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                  Fotki
                                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                  Fotki

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Choćby nawet wymieniać co 15-18tyś km, ale czesto zdarza się, że ludzie "troszkę" naciągają normy fabryczne i wymieniają co 35-39tyś km. W tym silniku napinacz łańcucha jest "zasilany" olejem i zła jakość oleju, spowoduje przeskoczenie łańcucha.
                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      AdamB, od dwóch mechaników słyszałem jak syf w silniku zostawia Castrola. Obaj pracują/pracowali w ASO i doskonale znają auta ,które serwisują. Jeden z nich zalewał też Shellem i Mobilem. Najlepiej wypadał Mobil, Shell był do zaakceptowania, Castrol chujnia z grzybnią. Drugi robi w VW i opinia na temat Castrola SLX w silnikach TSI

                                      Z drugiej strony dużo osób spuszcza się nad Motulem, którego parametry serii Specific są do p@z$%

                                      EOT
                                      Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        andrzej111, ja sprawdzałem jaki "syf" zostawia Castrol Edge 5w40 w moim TDI po 90kkm i 45kkm na Edgu ( 3 wymiany) Forum - Octavia Club Polska

                                        I teraz pokaż mi ten syf u mnie :wink: :szeroki_usmiech
                                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          AdamB, czyściutko :P To co ja słyszałem dotyczyło TSI i 5w30.

                                          Panowie czy wymiana napinacza wiąże się ze spuszczeniem oleju?
                                          Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez andrzej111
                                            AdamB, czyściutko :P To co ja słyszałem dotyczyło TSI i 5w30.

                                            Panowie czy wymiana napinacza wiąże się ze spuszczeniem oleju?
                                            U mnie spuszczali olej przy wymianie napinacza

                                            Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                            Fotki
                                            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                            Fotki

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Ja olej zmieniam co 10 tysiecy, nigdy nie leje g... ani oleju najtanszego z allegro - konkursy w podrabianiu oleju trwaja juz od zarania. Parametry oleju sa wazne, chociazby temp. rwania filmu - jesli ktos mi wciska, ze licza sie tylko odstepy miedzy wymianami to wciska mi kit. Zerwanie filmu po 10-15 minutach ostrego pedalowania na autobahnie i mamy zmiane parametrow oleju - powodzenia zycze jezdzac pozniej na takim :evil:
                                              Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                              Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                              ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                              TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez Salt
                                                Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                                Ale wina spoczywa w nie właściwie przeprowadzonych naprawach. Co ile km był wymieniany olej oraz jakiej marki był.
                                                Zgodnie z okresami przeglądu, wszystkie przeglądy w ASO. Mobil1 albo Castrol.
                                                Ale w trybie LL można przejechać nawet 30kkm bez wymiany !
                                                Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  W trybie II ( idiot inside ) można przejechać i 100 tysiecy, ale pytanie po co ? :szeroki_usmiech
                                                  Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                                  Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                                  ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                                  TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X